måndag 9 januari 2012

Dags att börja komma igång med skrivandet igen.

Nu är det dags att ta tag i skrivandet igen. Nu har jag latat mig mig färdigt. Nu börjar jobb och möten att sätta igång igen. Den enda som inte har förstått att det är jobbardags är telefonen som lägger av titt som tätt. Har fått tips från Telia att jag ska ge den ett nålstick. Dvs resetta den som det heter genom att trycka in en nål i ett litet hål. Ska göra ett försök i morgon.

Fast bara för att jag tagit det lugnt så har världen runt omkring jobbat på. Jag har fått svar på min debattartikel om varför jag inte tycker att det är nödvändigt nu att införa en bostadsförmedling i Borås. Den ska få ett svar.

Vänsterpartiet har också haft sin kongress. Med bland annat beslut om att förbjuda bemanningsföretag. Inte så att jag tycker att bemanningsföretag ska ersätta anställningar men näringslivet ser helt annorlunda ut idag än den gjorde för kanske bara några decennier sedan. Tillverkande företag hade ofta en jämn tillverkning. Man tillverkade och lade på lager. Då kunde man också ha en jämn personalstyrka. Idag produceras just in time. Det vill säga när kunden vill ha leverans. Det säger sig självt att man måste ha flexibilitet på arbetsmarknaden. Ett jobb via ett bemanningsföretag kan också vara inkörsporten till ett varaktigt jobb.

Det är inte bra att hålla uppe med att skriva. Det finns egentligen massor att kommentera. Mer kring vänsterns kongress och mycket mycket annat men timman börjar bli sen. I morgon är en ny dag med massor som ska göras. Bokföras, databasas, svara på debattartikel och lite till.

Till sist kan jag bara nämna att kommunstyrelsen idag föreslog till länsstyrelsen att jag ska bli vigselförrättare. Ett hedersuppdrag. Ska klara lite frågor först också.

Inga kommentarer: