söndag 28 april 2013

Trött i fötterna efter Linnémarschen

21 km sätter sina spår. Kondisen är helt ok. Likaså benstyrkan. Men “ank”fötterna blir rätt trötta. Och det var lite jobbigt mot slutet. Särskilt i nedförsbacken. Och i slutet var det ju nedförsbacke liksom. Jag talar om Linnémarschen. Vet inte exakt hur många som gick men det var nog mer än 4000. Och många länder var representerade. Själv hade jag sällskap med en norska och en danska de sista 500 metrarna. Som tyckte det var en fin vandring. I år var starten utspridd under en timme. Bra tycker jag. Då blir inte jakten i början så intensiv. Man tar det i sin egen takt och blir inte helt slut efter första gigantiska backen. En hel del hade gått också igår.

Eftersom jag gick själv kunde jag ta det helt i min egen takt och ta lite kort då och nu. Något som jag dock reagerade på är att muggar av plast och papper slängdes tillsammans med bananskal och annat. Kanske borde vara lite sopsortering nästa år. Till lärdom för boråsarna hur man ska sortera men också visa på för de hitresande hur vi jobbar med miljöfrågan. Och självklart borde väl vara rättvisemärkt kaffe och kravbananer. Vi är ju en fairtrade city.

Nåväl. Det var en härlig vandring. Och som sagt tog jag lite bilder.

Inga kommentarer: