fredag 29 augusti 2014

Valrörelsen i full gång.

Full rulle i valrrörelsen. Borde skriva mer men när kvällen kommer är jag rätt trött. Så även idag men jag ska försöka dokumentera de två sista veckorna i valrörelsen mer regelbundet. Det börjar hetta till nu. Valstuga, brevlådetramp, debatter, samtal, debattartiklar. Däremellan kolla sociala medier vad som är på gång.
Många unga kommer till valstugan och ställer frågor om allt möjligt. Ibland riktigt kluriga frågor. Att det finns hopp om framtiden är helt klart. Idag pratade jag med några unga som gick i 5:e klass och kom från olika delar av världen. Hoppas de även i fortsättningen kommer att hålla samma positiva syn till varandra och fortsätta se värdet av att lära av varandras kulturer. Likaså killarna i ULricehamn som orädda diskuterade skateboard med kommunstyrelsens ordförande. 
Som sagt det finns hopp om framtiden. 
Men det finns orosmoln. Jag blir riktigt bekymrad när vänsterpartiet ställer sina krav om vinstförbud och till och med skriver brev till välfärdsföretag i hotfull ton att det är dags att göra om sitt företag. Helt absurt. Hur ska framtidens äldreomsorg kunna utvecklas om den bara ska göra det med kommunernas begränsade ekonomi. När jag blir gammal vill jag bestämma vem som ska ta torka mig i rumpan. Det ska inte någon kommunpolitiker göra. Jag tror att de allra flesta vill själva kunna välja eller framförallt kunna välja bort när man inte är nöjd. 
Dessutom förolämpar vänsterpartiet alla dem, ofatst kvinnor, som startat företag inom välfärdssektorn med utgångspunkt från en idé om hur man kan bedriva verksamhet på ett annorlunda och mer effektivt sätt.
Beklagligt. Här finns det en uppgift att göra. Fram till valdagen.
Börjar redan i morgon med kampanj på Hässle torg och valstugan. Blir nog lite tid till några timmar i valstugan också. Och så dela lite i brevlådorna.  

Inga kommentarer: