tisdag 3 november 2009

Synliggöra kvinnors företagande är viktigt

Ännu en sen kväll på jobbet. Idag har 2:a tillfället av köparskolan avhandlats. Onekligen är det en hel del som man ska tänka på om man ska köpa ett befintligt företag.

En person har dock hoppat av, inte på grund av att hon inte är intresserad av att ha företag utan på grund av att hon kommit igång med att starta sitt eget i stället för att köpa ett. Och det var jag som hade fått henne att komma igång sa hon. Då känns det verkligen som om det jag gör är värdefullt. Jag bidrar till att uppfylla drömmar och få fler företag.

Få se om vi kan hitta en bra fortsättning på projektet QVIM för kvinnors företagande som egentligen tar slut sista november. Jag tror verkligen att det behövs nätverk och inspiration för att få fler kvinnor att starta företag och se till att de som finns växer och frodas.

I morgon ska jag besöka Göteborg och Entreprenörsdagen. Många spännande aktiviteter och föreläsare. Liksom en intressant festkväll. Chans att skapa många bra kontakter. Bäst att ladda med visitkort av olika slag. På torsdag blir det mera Göteborg. Uppföljning av projektet och sedan föreläsning om kvinnor och lån. På lördag blir det ännu mer företagande. Då liberala företagare i Västerås. För att sedan avsluta veckan med minilandsmöte för Västsverige i Kungälv på söndag. En intensiv vecka som synes.

Nästa vecka blir inte mindre intensiv men det får bli då det.

Kommenterar några av dagens händelser i vida världen i ett särskilt inlägg.

Inga kommentarer: