onsdag 27 februari 2013

En härlig musikalisk kväll på Åhaga

Det är fantastiskt vad som bjuds i Borås. Idag har jag varit och lyssnat på Borås symfoniorkester som spelat tillsammans med David Lindgren och Jessica Andersson. Särskilt David Lindgren visade ett brett register. Anthem ur Chess gav rysningar och Melodifestivallåten Skyline till symfoniorkester var lysande. Let me entertain you fick hela Åhaga att stå upp och sjunga. Härligt med en sådan kväll. I musikens tecken.

Lite skönt att slappna av. Har lite resfeber inför fadderbarnsresan till Ghana. Lite orolig också att jag ska få riktig feber efter att ha passat sjuka barnbarn. Incidenten med min telefon har också satt sina spår. Lite stressad var jag nog när jag lyckades lämna telefonen utanför bilen men hörsnäckorna var kvar inne.  Vilket gjorde att telefonen släpades efter bilen. Visserligen hörde jag lite dunsar men trodde det var isblock eller något sådant. Telefonen hade förmodligen glidit ur fickan. Som tur var hade jag behållit försäkringen som var gratis under tre månader. Så nu hoppas jag på en ny en.  Så länge får jag hålla till godo med en lånetelefon. Av mindre sort. Men det går att ringa på den. och lite till.

Nu blir det packning de närmaste dagarna. Ska verkligen bli spännande att resa iväg. Och få komma till den by som jag hjälper varje månad. Och den kille som är mitt fadderbarn. Fä lite andra vyer och referensramar.

Inga kommentarer: