tisdag 2 oktober 2012

Sen tisdagskväll

2012-10-02 08.06.14Har haft några dagar nu med inte så mycket möten. Och jag väntar på besked från några kunder. Men det är gott att kunna göra lite sådant som hamnat efter. Skriva några reseräkningar och rensa i datorn bland mejl och annat. Där behövs mer. Och det tar tid. Av en del dataprogram jag utvecklat har jag så där en 20-30 versioner. Så det gäller att hitta den senaste om jag ska göra någon komplettering eller bara kolla.

Och idag har inga säljare ringt heller. Min telefon har varit stendöd. Så är det när man har IP-telefoni med Telia. Nu fungerar den i alla fall.

Jag tänkte ta en promenad ner till Stadshuset. Är rätt ofta där nu. Men när jag stod färdig för att gå öppnade sig himlen. Inget gott promenadväder.

I morgon blir det dock en heldag. Från arla morgonstund när jag ca kvart i sju ska vara med i radion och säga några ord om Världens barn. Glad att jag får vara med. Det finns många barn som far illa. Både i andra världsdelar men också i Europa och även här hemma i Sverige. Idag kunde vi se i Aktuellt från Frankrike där romska barn lever i tält. Inte värdigt ett civiliserat land. Och Frankrike är inte det enda landet i Europa som behandlar romer illa. Här hemma i Sverige finns det barn som utsätts för övergrepp och våld eller bara har det eländigt.

Jag har ett fadderbarn i Ghana via organisationen PLAN. Hjälpen går inte som direkt stöd till ett barn utan till stöttning till byn på lång sikt. Eventuellt blir det en resa dit i början på nästa år.

För övrigt blir det en heldag med Coompanion Sjuhärad med planering. Med avbrott för att lyssna på Stefan Fölster. Förhoppningsvis, om vi blir insläppta.

Dagen avslutas med fp-möte.

Nu dags att sova om jag ska orka upp så tidigt i morgon bitti. Med ett finger som övergått till kliarstadiet. Hoppas det är på väg att läkas nu. Så jag kan hålla i tennisracket riktigt.

Inga kommentarer: