onsdag 2 maj 2007

Sömn, bär, opposition och lite sd

Trodde inte att en enda enskild blogg-artikel, som den jag skrev i morse om sverigedemokraterna, skulle bli läst av så många. Tack ni som har skrivit och hållit med mig. Helt eller delvis. Det är skönt att få medhåll i motsats till det skrämmande och fördomsfulla kommentarer som många andra kommit med bakom skyddet av anonymitet. Ibland snudd på rasism. Fast sverigedemokraterna påstår ju att de inte är rasister. Hur är det nu med den saken?

Jag har haft funderingar kring om jag inte ska tillåta anonyma kommentarer. På något sätt tycker jag ändå det är bra att skräpet kommer fram. Ju förr desto bättre. Det som göms i snö kommer upp i tö. Och då är det ofta ännu äckligare.

Tänker övergå till att kommentera mer oförargliga ting som sömnbrist till exempel. Om någon tror att jag kommer att sova dåligt på grund av alla påhopp på morgonens bloggartikel så har denne fel.
Det som eventuellt gör att jag inte kan sova är när jag ligger och funderar på allt jag borde göra under morgondagen som jag inte gjort idag. Det är tydligen ett ganska vanligt sömnbristproblem om man får tro vad forskare vid Karolinska institutet kommit fram till. Enligt en artikel i DN.
En lista över vad man ska göra nästa dag lär hjälpa. Så det är väl bäst att jag slutar och gör denna lista även om jag borde göra några kommentarer till nuvarande oppositionspartiers budgetar. Någon samstämmighet verkar inte förekomma mellan dessa i alla fall.

Inte heller kan jag låta bli att säga, Vad var det jag sa ?om bärplockare. De från Thailand får inte komma hit, eller rättare sagt inte resa från Thailand, eftersom de tjänar för lite. Folkpartiet försökte förra året att i skatteutskottet få en ändring av lagen så att det skulle löna sig för bärplockarna att komma hit. Nu får vi väl se om det blir några bär plockade över huvud taget.

Inga kommentarer: