onsdag 16 maj 2007

Borde fokusera bättre

Jag får nog börja med träning i medveten närvaro i nuet, så kallad mindfulness. Så jag kan fokusera bättre. Att det är särskilt svårt idag beror nog på att jag är trött men artikeln som handlar om detta i SvD är onekligen intressant.

Det är alldeles för mycket som händer runt ikring. Tusen bollar i luften och hela tiden störande moment. Frivilliga eller ofrivilliga. Har posten kommit? Bäst att gå ut och titta. Borde jag inte städa i stället för att sitta här och skriva? Eller koncentrera mig på Excelen. Eller varför inte gå ut i solen. När den nu är framme. Ta en tur med nya cykeln vore inte så dumt heller. Jag börjar bli hungrig. Ska jag äta nu eller bara ta en kopp kaffe och köpa någon god mat till kvällen i stället. Är allt klart inför vårmarknaden? Har jag glömt något.
Hoppsan nu kom det en kommentar på ett blogg-inlägg. Nu sprägner de vid lasarettet.

Konstigt att jag får något gjort över huvud taget. Vilket jag ändå får.

Ska börja med de råd som ges.
Men först ska jag skicka iväg det här och satsa på Excelen.

Inga kommentarer: