tisdag 24 juli 2007

Försäkringskassan - Var god vänta

Lite kommentarer innan kommissarie Barnaby och Morden i Midsomer om dagens rubriker.

Jag tycker synd om alla som inte får ut sina pengar i tid från Försäkringskassan. (DN) Det är något som bara ska fungera. En del personer kan ju råka ut för att inte kunna betala räkningar och ytterst hamna hos kronofogden.
Något måste ju vara fel när personalen inte hinner med. Även om internet och telefon ska effektivisera verksamheten så har uppenbarligen inte det gett effekt ännu.
Mininstern måste ta händelsen på allvar. Extrapengar för avveckling är väl inte avsedda för att anställa extrapersonal så jag kan inte förstå varför hon hänvisar till dessa.
Jag får inte det hela att gå ihop. Jag tycker synd både om dem som inte får sina pengar och om presonalen som får jobba under denna stress.

Nu hinner jag inte mer. Men jag blev så arg så jag kunde inte låta bli att skriva. Morden i Midsomer väntar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med! Hur kan man ge en sådan märklig kommentar som statsråd? Det finns inte tillräckligt med personal - och det måste man lösa akut.

Anonym sa...

Som folkpartist så vill du säkert inte förstå att nedskärningar faktiskt får svåra effekter för många människor.
Långt ifrån alla har det så bra ställt att de har marginaler att hantera din regerings alla dumheter.
Se till att få bort moderaterna från regeringen så kanske det kan bli lite bättre.

Anonym sa...

Nu var det så att det stod att det hade förbättrats sedan förra året. Och ändå så klagas det. God dag yxskaft!