söndag 28 oktober 2007

Mobiltelefoner och vintertid

Sommaren är slut. Enligt almanackan i alla fall. (SvD) Och tittar jag ut genom fönstret så är det blåsigt och mulet. I alla fall tänker jag ut och gå Söndagsmilen. Det var länge sedan det blev någon långvandring¨. Sist ösregnade det när vi skulle ut. Det gör det inte nu i alla fall.
Fast visst hade det varit roligare med strålande sol.

Det som är fascinerande är att många klockor numera ändrar tid själva. Fast inte de man tror. Så det är tur att omställningen görs en lördag/söndagsnatt när jag inte behöver ställa klockan på väckning. Hoppas de som måste upp lyckades.

Så var det detta med mobiltelefoner för äldre. Tacksamt läser jag att man inte kan klumpa ihop alla äldre i en homogen grupp. 60-åringar kan ha lite andra behova än "äldre". (DN) Och fraförallt är också äldre individer. Med olika erfarenhet och olika önskemål. Senast jag läste om äldre och mobiler så klumpades alla 60+ ihop och skulle ha en mobil med högre ringsignal och alarmknapp. Läs mer här.

Och det är väl roligt att Linnea i DN:s reportage har hittat en bra mobiltelefon. Men varför har hon ingen handsfree. En fråga i sammanhanget. Varför har man inte kontruerat handsfree sladdar som inte trasslar ihop sig.

Inga kommentarer: