onsdag 24 oktober 2007

Civiläktenskap och Hemtexreor

Kunde inte låta bli att titta på filmen Notting Hill i kväll. Jag har den på video och har säkert sett den tio gånger. Men jag kan säkert se den tio gånger till. En avkopplande film med många härliga scener och ordväxlingar.

Annars har jag varit nästan klistrad framför datorn med Office 2007. Förutom en liten promenad i en underbar höstdag med sol och blå himmel.


Några kommentarer bara innan sängdags.


Det diskuteras flitigt nu om vigselrättens vara eller inte vara inom kyrkan. (DN)
Min ståndpunkt är helt klar sedan länge. Inför civiläktenskap som gäller även homosexuella och sedan kan de som vill få sitt äktenskap välsignat inom någon kyrka eller annat trossamfund efteråt. Då kan man inte tvinga någon att förrätta vigsel som inte vill det och därigenom kan man få ett stopp på alla uppslitande diskussioner. Jag har bara sett bilden i Aftonbladet om kampanjen som pågår om att stoppa könsneutrala äktenskap. Men den måste kännas som ett hån mot inte bara alla homosexuella utan också mot alla ensamstående föräldrar.


Göran Perssons nya bok diskuteras också. (SvD) Han fortsätter i samma still som tidigare att skylla ifrån sig. Den här gången är det bland annat Pär Nuders fel och som han inte orkade köra över. (SvD) Ska bli intressant att se om tjatet kring Persson denna gång blir lika stort som det blev kring TV-serien. Det finns inte många bloggar och vad jag kan se finns inte nyheten längre kvar på DN.se:s första sida. Inte heller verkar det vara många på SvD:s enkät som tänker läsa boken.


Till sist kan jag bara hålla med om att Hemtex reor är vilseledande. (DN)Jag tror inte jag gått förbi Hemtex-butiken i Borås en gång utan att de haft rea. Det är väl bättre att de använder argumentet att de alltid har låga priser. För det är ju det det är frågan om. Sedan tycker jag de har en del bra grejer men att alltid låtsas som att det är rea tror jag de själva förlorar på.


Sängdags.

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför ska staten då bara ha äktenskap för homo och hetro par och inte för alla?