söndag 15 april 2007

Tänk om dygnet hade dubbelt så många timmar

Nu är lugnet före stormen. Om två timmar åker jag till Trollhättan och spelar tennismatch. Är väl hemma framåt kvällen. Synd att sitta i bil och vara inne när solen skiner. Men ibland så måste man.

Sedan börjar det. Fem dagar kurs i Göteborg. Tre visserligen att "bara" vara deltagare. Men jag ska lära mig så jag kan hålla kursen själv sedan. Möten varje kväll bland annat fullmäktige som väl kan dra ut på tiden. Brukar i alla fall. Får inte vara trafikstockning i Göteborg för då hinner jag inte i tid till några möten. Lördag morgon färd till Örebro och folkpartiets riksmöte. Hem söndag kväll.
På tisdag morgon dessutom besikting av husen inför ombildningen till bostadsrätt. Då kommer jag för sent till kursen. Förmodligen vill de se inne i mitt hus. Då måste jag städa lite i alla fall.
Och så sitter jag här och skriver i stället. Pust!!
Livet som datautbildare och fritidspolitiker går inte ihop alla gånger. Det kör ihop sig vissa veckor. Men i ärlighetens namn måste jag säga att det finns veckor det är lugnare. Tempot som riksdagsledamot var nog högre. Då fanns det inte plats för någon återhämtning.

Jag missar dock presentationen av regeringens budget på hemmaplan. Mycket har kommit ut redan. I små duttar. I dagens DN finns också en sammanfattning. En del har jag redan också kommenterat. Satsningen på en miljard för kommunerna att förbättra integrationen och en större satsning än vanligt till insatser mot narkotika och alkoholmissbruk bland annat.

Något som jag i alla fall kan vara med på är att vara med när ungdomarna på Hässleholmen håller ungdomsråd. Läs mer här. Ska bli spännande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förutom att fp som blockpari har gjort bort sig så här tidigt på vårkanten, så måste jag ändå säga att det finns en viss sympati för lejonborgs taffata försök att rädda sitt anlete.

Glad vår!