söndag 29 april 2007

Deklaration, lyx, vårtal och tennis

Nu är den signerad. Deklarationen alltså. Förstår inte varför jag sparat på den så länge. Nu för tiden är det ingen utmaning att deklarera. Särskilt inte när man gör det på nätet. Nästan alla siffror är ifyllda. Jag behövde fylla i vad jag köpt mina Telia-aktier för, så räknades förlusten snabbt ut och hamnade på rätt rad i deklarationen. Och allt är uträknat. Förr gjorde jag avancerade Excel-uträkningar för att få fram den slutliga skatten men det är en överflödig gärning idag.

Men det blev inget över, tvärtom. Så något utrymme för att hyra någon lyxväska blev det inte. Fast vad ska jag med den till. För mig är en väska något som man förvarar alldeles för mycket prylar i. Den behöver ju inte vara ful men annars är det viktigare att den är praktisk.

Annars har jag ägnat dagen åt att slipa på mitt vårtal till i morgon. Det är ett stort förtroende att få hälsa våren välkommen i Annelundsparken i Borås. Så jag får nog slipa lite till på talet. Hoppas bara att det inte blir för kallt och blåsigt. Vädergubbarna och gummorna hotar med det. Blir det för blåsigt kanske det inte ens blir en eld. Det är nog bäst att ta på långkallingarna i alla fall.

För övrigt var det premiär för utespel i tennis idag. Det var lite ovant och lite kallt. Bollarna gick inte alltid som jag ville. Fast det kanske inte var vindens fel förstås.

Inga kommentarer: