onsdag 16 april 2008

Ingen rast och ingen ro

Det blev en lång dag. Jag tog god tid på mig i morse när jag åkte till Göteborg. Varningar har ju gått ut om långa köer både här och där på grund av vägarbete. Lång kö blev det. 30 minuter vid infarten till Göteborg. Men det berodde inte på vägarbete utan på en olycka. Hann till kursen gjorde jag i alla fall. Med råge.

Hann hem till gruppmötet gjorde jag också. Till och med hinna in till Statoil-macken i Bollebygd och tanka och bli fotograferad för Annonsmarknan. Och dessutom åka in till stationen och hämta biljetter inför resan till Nynäshamn och Coompanion-mötet där. Inte undra på att jag är trött. Dessutom hålla kurs i Excel hela dagen. Pust. Fast jag ska inte klaga. Jag tycker själv att det är roligt att ha mycket omkring mig. Men allt har en tendens att samla ihop sig.

Skrivandet kommer nog att ligga lite nere de närmaste dagarna. Men jag återkommer till helgen. Och kanske med bilder från den tänkta vandringen på lördag.

Fast jag kan nog inte hålla mig borta från att göra någon kommentar kring en av dagens nyheter. Eller rättare sagt gårdagens. Det är för bedrövligt att en fotbollsmatch måste avbrytas för att åskådare kastar in föremål på planen. De som gör det har inte på en fotbollsarena att göra. De är avgjort inte där för att se fotboll utan för att förstöra och sabba. Det är helt otroligt att det ska behövas 23 kameror för att filma publiken för att man sedan ska kunna identifiera dem som varit våldsamma. Men det är i och för sig bra om man kan göra detta och se till att de inte kommer in på någon match igen. (DN, SvD)

Egentligen borde jag skriva något om vårbudgeten också. Som egentligen inte är någon budget utan en hint om vad som komma skall i höstens riktiga budget. Där ekonomin för 2009 läggs fast. Men det finns tankar om att satsa på de penionärer som har det sämst. Verkligen ett välkommet förslag. Jag kan väl inte sticka under stol med att jag ibland skämts när jag träffat människor på gator och torg som frågat vad politikerna ska göra för pensionärern och jag inte kunnat ge något konstruktivt svar. (SvD)

Nu ska jag nog sova i alla fall. Så jag orkar med morgondagen. Den blir också lång.

Inga kommentarer: