onsdag 23 april 2008

I morgon är det sovmorgon mm

Kvällen är sen men jag behöver inte gå upp kl 5 i morgon bitti. Helt ok. Men det har varit bra dagar med utbildning i närheten av Varberg. Men som jag skrev häromdagen. Våren är här. Det kan man se på alla traktorer som är ute på vägen. För att inte tala om lukten. Igår hade jag inte så bråttom hem utan tänkte stanna i Björketorp och äta glass utomhus i solskenet. Det projektet lade jag ner ganska snabbt. Det gick inte att vistas utomhus på grund av lukten.

Det idoga arbetet och dessutom möten på kvällarna har hållit mig borta från bloggen. Så jag känner att jag har missat att kommentera en hel del intressanta nyheter. Dessutom hann jag inte besöka den på Borås bloggportal mycket omtalade drogkampen. Det märks att vänsterpartiet har släppts in på portalen igen. Ja. Det lär ha varit teknikfel. Jag börjar nästan ångra att jag önskade dem tillbaka. För några fler majoritetsbloggare har det inte kommit till. Så rätt ensam är jag. Men å andra sidan får jag väl gratulera vänsterpartiet till segern i gårdagens kamp. Detta har inte undgått mig.

Till helgen har folkpartiet kommunalt riksmöte i Västerås. Det ska bli skoj att träffa gamla kompisar igen. Och sådana tillställningar brukar alltid ge en kick. Jag hoppas Jan Björklund utvecklar ytterligare det förslag som han gav i veckan om skattelättnader för pensionärer. (SvD, DN)

Men dessförinnan är det Vårturnering i Sandared och på fredag ska jag vara tävlingsledare. Som nybliven ordförande känns det viktigt att spana in läget på alla sätt och vis.

Och mycket mycket mer. Kommundelsnämnd i morgon. Dock inga kontroversiella frågor. Jag tänker nog i alla fall fråga om agerandet när man trodde att en främmande man besöket flera förskolor i kommundelen men som visade sig inte vara något farligt. Barnen hann bli skrämda i alla fall. Har jag hört.

Det är viktigt att det finns planer hur man ska tackla sådana händelser.

Men nu får jag nog sova i alla fall. Även om jag som sagt inte behöver gå upp kl 5.

Inga kommentarer: