fredag 11 januari 2008

Sen fredagskväll

Idag har absolut inget spännande hänt mig. Jag har grävt ner mig i förberedelsearbete till mina kurser och har knappt ens ögnat igenom de senaste nyheterna.
I kväll har jag tittat på På spåret först och sedan andra halvlek av Let´s Dance.
Jösses vilken spännande tillvaro.
Men å andra sidan känner jag mig riktigt till freds med det jag gjort idag. Saker börjar hamna på plats. Och gårdagen var mer händelserik. Det kan ju inte vara jättekul varje dag.

Ibland undrar jag hur korkad jag är som snart 61 år gammal sitter framför datorn hela dagarna och pluggar dataprogram. Fullständigt asocial. Det tar faktiskt ganska mycket tid. Men jag är ju tvungen att försörja mig på något sätt. Jag tycker det är kul och när jag håller kurserna träffar jag ju människor.
Men att ha eget företag garanterar inte att pengarna ramlar ner från himlen trots att det finns människor som tror det. Och att komma tillbaka till kunskap och kunder efter fyra års frånvaro tar tid. Men med envishet och tålamod går det.

Jag skrev ju redan igår lite om folkpartiets klimatråd. Bland annat tog jag då upp hur viktigt det är att ersätta flyget med snabbtåg för att minska koldioxidutsläppen. Idag har fp presenterat ytterligare tankar kring några frågor. Utbyggnad av kärnkraft, elbilar och snabbtåg.
Men både för snabbtåg och elbilar behövs elkraft. Låt oss diskutera frågan på ett sakligt sätt inte bara säga nej till fp:s tankar direkt. Alla stenar måste vändas på för att minska koldioxidustläppen.
Tänker inte bli mer långrandig. Jag är trött och det är dags för sängen.

Inga kommentarer: