lördag 19 januari 2008

Nu ska julen blåsas ut

Idag tänker jag följa rådet och stanna inomhus. Åtminstone på förmiddagen. Tänker nog äntligen blåsa ut julen. Enklast kanske vore att öppna alla dörrar och fönster och låta stormbyarna sköta om det. Fast då kanske en del annat åker med som jag vill ha kvar.

Stormen som nu nått Borås har ändå gjort något gott. Blåst bort molnen så solen tittar fram. Och än så länge har den tydligen inte ställt till så mycket allvarligt. Och det verkar inte som om stormen skulle bli lika tuff som man trott. Så tam att den inte ens får ett namn.

Men de ca 6-70000 17 000 hushåll som blivit av med strömmen tycker nog inte att det är så roligt. Antalet strömlösa har ökat rejält under tiden jag skrivit.
Hoppas det lugnat sig tills jag ska åka och spela tennis. Nu får jag nog ägna mig åt att ta bort alla tomtar och juldukar.

PS. Nu är antalet strömlösa 20000. Och tåg står stilla och vägar är avstängda. Och träden vajar rejält utanför mitt fönster. Särskilt när byarna kommer.


Inga kommentarer: