torsdag 27 december 2007

Inte kul med nyårssmällare i en hel vecka

Stillheten har lagt sig. Barnbarnet, den lite större varianten, sover. Men det var kämpigt att somna. Det smäller ju ständigt av nyårssmällare och raketer.
Jag gillar inte nyårssmällare. Det är ett riktigt otyg. Barn, gamla och djur blir rädda. Även de som har traumatiska krigsupplevelser i bagaget mår dåligt.
Jag tycker att det kan vara ok med fyrverkeri vid tolvslaget på nyårsnatten, under någorlunda ordnade former, även om jag inte gillar att gå och plocka raketpinnar på min tomt. Särskilt bra för miljön är det inte heller.
Men som sagt. Nyårssmällare, och då menar jag smällare, i en hel vecka är inte särskilt kul.

För övrigt kan jag meddela att den nya bärbara datorn fungerar alldeles förträffligt. Det går riktigt snabbt att surfa. Snabbare än den andra. Men den har jag väl stoppat alldeles för full med himla många program.
Nu måste jag lägga mig. Det blir en hård dag i morgon. Då kommer nästa barnbarn. Förhoppningsvis blir det någorlunda väder så vi kan gå ut. Vädret idag har varit verkligen uruselt.

Inga kommentarer: