söndag 28 augusti 2011

Vad som varit och vad som kommer

Så har då ännu en helg runnit iväg med dunder och brak. Ja. Vattnet har runnit i strida strömmar på gatan tillsammans med åska och 312320_10150282953314132_696684131_7967502_4637465_n[1]blixtar. Tur att jag passade på att njuta av den varma fredagskvällen. Och idag var jag ute och gick med minsta barnbarnet utan att bli blöt. Till och med så tittade solen fram. Gunnebo slott var målet. Se bilden.

Inomhusjobb har dock inte saknats. Valutvärdering och lite jobb. Nu stundar en intensiv vecka. Med en hel del jobb på hemmaplan. Både Excel-kalkyler och databaser. Och så kungabesöket förstås.

För en dag kommer Borås att vara i händelsernas centrum. Inte bara kungaparet kommer på besök utan också förhoppningsvis många journalister som skriver väl om vår stad och den verksamhet som kungaparet kommit hit för att titta på. Waste Recovery och våra skulpturer. Finns omskrivet i BT.

Själv ska jag ta emot övriga gäster när de kommer till kungalunchen och vara med på skulpturvandringen. Förhoppningsvis håller regnet sig borta den stunden när vandringen pågår.

Apropå skulpturvandring. Tror jag kanske skrivit om det tidigare men kan påpekas igen. Ta med barnen eller barnbarnen och gå runt och titta på skulpturerna i stan. Jag gjorde det med mina barnbarn och skulpturerna fick ett helt annat liv. Eller kanske rättare sagt. Jag såg på skulpturerna på ett annat sätt.

Ska kolla in mina Wordfeud-spel och sedan sovdags.

Inga kommentarer: