tisdag 19 februari 2008

Att köpa en hel by eller lägga ut ett bad på entreprenad

Egentligen hinner jag inte skriva men jag fick bara en fullständigt galen association. Tänk om det skulle komma någon och köpa hela Borås.
Vad är det mot en entreprenad av badhuset? (BT) Hur skulle motståndarna till alla former av att någon annan ska sköta driften av en verksamhet, som idag drivs av kommunen, agera då. Nu tror jag förstås inte att det kommer någon tysk, eller någon av annan nationalitet heller för den delen, och köper Borås. Men i Storbritannien har en tysk "köpt" den berömda byn som vi känner som "Midsomer" men som i verkligheten heter något annat, Hamleden. Enligt DN så är det nu slut med filminspelningar från byn eftersom han som köpt byn inte vill bli störd av filmteam.

Jag undrar bara hur man kan köpa en hel by. Och igen varför det är så svårt att se att det finns andra som kan driva en verksamhet lika bra eller kanske bättre än kommunen.

Nu hinner jag inte mer. Tåget till Stockholm lär inte vänta på mig.

Inga kommentarer: