tisdag 6 februari 2007

Skilsmässa och islamistiska fundamentalister

Jag kan inte annat än beklaga att Sveriges muslimska förbunds ordförande Mahmoud Aldebe återigen går ut och kräver särlagstiftning för muslimer. Han vill att skilsmässor i Sverige ska anpassas till de i muslimska länder.
Han gör det i en DN-artikel idag. Tack och lov är åsikterna delade inom den muslimska världen om detta. Det är dock fundamentalisterna som hörs mest.
Det finns en instans i Sverige som kan besluta om skilsmässa och det är tingsrätten.
Jag är positiv till mångfald i Sverige men i Sverige gäller svenska lagar. Särslagstiftning för att vissa män ska kunna förtrycka kvinnor är fullständigt oacceptabelt. Kvinnor (och män) ska själva kunna bestämma över sina egna liv. De ska kunna välja vem de vill gifta sig med. Och skilja sig. Det ska inte imamer eller patriarker göra.

Visst är det ett misslyckande med en skilsmässa men ibland är den nödvändig. En person som blir illa behandlad i ett äktenskap, det kan vara både kvinnor och män, även om det oftast är kvinnor som far illa, ska inte behöva fortsätta att leva i ett helvete.
Jag hoppas verkligen att man inte faller efter för kravet från fundamentalister.
Det är olyckligt att sådana här diskussioner kommer upp. Det medverkar inte till att integrationen snabbas på och tyvärr bidrar det nog också till ökad främlingsfientlighet.

3 kommentarer:

Fröken Sverige sa...

Dessa män har storhetsvansinne och totalt livsfarliga för Sverige. Vi kommer snart se samma utveckling som UK, om inget radikalt händer.

Och hur ser det ut där nu? Undersökning. efter undersökning berättar för oss att 40% av de unga muslimerna vill ha sharialagar. 13% tycker att Al Qaida är beundrandsvärda. 55% vill att barnen går i muslimska skolor.

Vi måste stoppa islamiseringen av Sverige! Och detta snarast!

I bloggen Gates of Vienna , kan ni läsa bland annat följande tänkvärda kommentar:

“Seriously - I am at the point with the swedes where I want to see them consumed from thier islamic cancer.

It will be like watching some wierd experiment in test tube. Perhaps - unlikely - but perhaps the remaining handful of sane europeans will see this travesty and rouse themselves.

However sweden is gone, never to be seen again.”

Mvh

/FS

Google+ sa...

Äkta Love Stell Caster Dr.Obodo. Spells för att locka kärlek, Sluta skilsmässa, Äktenskapsstavar, Ta bort förlorad kärlek, Pengar och rikedomar, Skyddsspel, Friskhet stavning .. Kontaktinfo
(E-post: templeofanswer@hotmail.co.uk
Ring, Viber och whatsapp +2348155425481)

torpey clare sa...

Vilket stort vittnesbörd, jag är Torpey Clare och har varit gift, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärleksförtrollning på mig och fick min EX tillbaka till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig, släpper jag hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap. greatbabaogbogotemple@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
(1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning