onsdag 2 juli 2008

Sen utekväll

Så har då sommaren kommit igen. Har flyttat ut datorn och sitter ute och skriver trots att klockan börjar närma sig halv elva. På kvällen alltså. Det enda som kan få mig att flytta in är knotten eller myggen eller vad det nu är som sticks.

Det är alltid spännande när jag skriver på den bärbara. Ibland blir det lite konstiga tangenttryckningar. Mina fingrar är för stora för tangentbordet och ibland kommer jag emot musplattan och flyttar markören till ett ställe jag inte alls vill.

Det har blivit mycket FRA den senaste tiden på min blogg och tänkte lämna det. Men blir lite fundersam när statsministern tar så lätt på opinionsstormen. Även om jag själv varit tveksam till mejlbombning som metod så har jag ansett att statsministern måste ta bladet från munnen. (DN, SvD) Om han tycker att man har missuppfattat så är det kanske dags att försöka förklara.

En annan rubrik som väcker uppmärksamhet. En lärare kroppsvisiterade 6-åringar. (SvD)Helt absurt. Men läraren får vara kvar. Skolan har dock bett om ursäkt och meddelat att de är medvetna om att det gjort fel. Kan det inte vara så att man ska veta innan man gör något sådant vad som är rätt och fel?

Något helt annat. Elfsborg slog Djurgården i fotbollsallsvenskan. Grattis Elfsborg. (SvD)

Nu börjar det bli mörkt och knotten kommer. Så det får vara nog för i kväll.

Inga kommentarer: