fredag 4 juli 2008

En vacker sommardag

Skulle skrivit några rader igår när jag kom hem från stan efter sommartorsdagskvällen på Stora Torget i Borås. Den här gången med Amanda Jenssen på scen. Men sommarnatten var ljuv så jag hamnade ute i stället med en bok i lampans sken.
Jag hade tänkt förmedla några sommarbilder från min korta vandring igår. Som träning inför bestigningen av alptopparna. Jag har slarvat med långvandringar i vår. Med vandringar över huvud taget. Men det ska nog gå bra ändå. Jag har ju i alla fall spela tennis.

Nu kommer bilderna idag i stället. Blomman som är en nattviol gör mig riktigt nostalgisk. I trädgården i mitt föräldrahem fanns det mycket nattviol. Den doftar otroligt gott. Särskilt om kvällen. Den är fridlyst och det är första gången jag sett den här omkring. Mer att läsa om nattviolen finns här.

Så det första smultronet, åtminstone mitt, för året. Det sitter inte kvar nu där det satt på bilden kan jag väl säga.

Till sist en bild tagen vid Ymer utöver nejderna.

Inga kommentarer: