söndag 29 mars 2009

Summering av helgen

Inte många lugna och fridfulla stunder den här helgen inte. Lördagen gick åt till städning. Inklusive rensning av avlopp. Nu rinner vattnet i diskhon igen. Idag har det varit databasbyggande och tennismöte om sponsring. Känns riktigt bra. Sedan tennis och på nytt lite databas. Plus betalning av räkningar.

Surfa runt på dagstidningarna har det inte blivit mycket tid till. Några korta nedslag har jag dock hunnit med. Som jag inte kan låta bli att kommentera.

Flera sverigedemokrater har visat sitt rätta jag. Sveriges radio har i ett reportage konstaterat att det finns sverigedemokrater med förtroendeuppdrag som gör rasistiska uttalanden. (SvD) Jämför de som kommer hit med hundar och att de borde sitta i karantän. Men ordföranden vidhåller att partiet inte är rasistiskt och att man tror på alla människors lika värde. Man behöver inte läsa så värst mycket av sd:s program för att se att detta inte stämmer.

En betydligt roligare nyhet idag var att Helena Jonsson vann världscupen i Skidskytte. Grattis. Jag är så imponerad över dem som klarar kombinationen att köra skidor fort och sedan stanna för att skjuta, där det behövs superkoncentration. (SvD)

Egentligen kan jag inte hålla mig borta från kommentarer om kvinnorna i Saudiarabien som måste handla BH av män. För kvinnor får inte stå i butiker. Då finns risken att de träffar män. Hur nu detta kan hänga ihop. Kvinnorna träffar ju män när de handlar. Och det prylar av det mest intima slaget. Det finns många hinder att passera för många kvinnor runt omkring i världen. Och kvinnorna i Saudiarabien börjar med en bojkott. Alltid en början. (SvD)

Nu är det nog dags för mig att koncentrera mig på sängen. I morgon blir en häftig dag också. Med fotografering redan kl 8. För att inte tala om resten av veckan. Jobb i början och på torsdag debatt om landsbygdsutveckling mm och på fredag bär det av till Bryssel och seminarium inför valet till Europa-parlamentet. Ska bli en spännande resa då jag bland annat ska åka tåg mellan Amsterdam och Antwerpen. För att sedan ta mig till Bryssel. På helt egen hand.

2 kommentarer:

Olov sa...

Jag tycker att vi dumpar alla Somalier och HIV positiva analfabeter i det fina och rasrena radhusområdet där Ann-Marie bor.

Då får du känna dig generös och human på riktigt Ann-Marie - inte sant ?

Pelle K sa...

Nu ska vi inte glömma kommentarerna från sossar och moderater i valstugerepotaget. De gjordes till icke-partimedlemmar på stan. Kaliber infiltrerade SD under lång tid, blev kompisar med dem och byggde upp ett förtroende.

Hur låter det bland moderater och sossar när de känner sig trygga bland sina kompisar på interna möten?

Måste faktiskt hålla med Åkesson. Det tunna resultatet av ett sånt omfattande "spionage" Kaliber har gjort visar snarare på att rasismen i SD är mindre förekommande än vad man trodde.