torsdag 7 maj 2009

EP-val bland annat

Det blir magert med bloggandet just nu. Och egentligen skulle jag kasta mig in i duschen för att ge mig iväg till Espira-huset och skriva rapport om projektet för kvinnors företagande och se till att det blir fler aktiviteter. Men jag tillåter mig att knacka ner några rader på bloggen innan. Helt otroligt men jag har inte ett enda möte inplanerat i kväll så jag tänkte ägna sen eftermiddag åt att börja kampanja inför valet till Europa-parlamentet. Sedan kanske jag hinner röja färdigt bland pappershögarna i kväll.

I morgon eftermiddag bär det av till Mark och kampanjande. På lördag är det Europadagen. Och då är det först debatt i Immigrantinstitutet. Undrar just hur många som kommer en lördagsförmiddag och lyssnar på en EU-debatt. Det hade varit bättre att flytta ut den på torget. Dessutom är den upplagd så att först ska två partier debattera sedan får resten vara med i en pnaledebatt. Måste erkänna att jag mycket hellre vill vara på torget med övriga partikompisar och träffa medborgarna och propagera för att man ska gå och rösta i stället för att sitta inne och filosofera över hur valdeltagandet blir. Helst skulle jag vilja strunta i tillställningen och möta medborgarna i stället, för de tror jag inte jag träffar om jag deltar i debatten, möjligen de som redan är insatta. Men risken finns väl då om det skulle råka finnas någon från media med och lyssnar att det skrivs att folkpartiet var inte med.

Valkampanjen börjar nog nu.

Att Tjeckien röstade ja till Lissabonfördraget känns bra. (DN)Men än är det inte i hamn. Det finns flera blindskär på vägen men varje grynna som passeras utan grundstötning är positiv.

Glad blev jag när jag slog upp Borås tidning idag och konstaterade att Sandareds tennisklubb, där jag är ordförande, fanns med på listan över föreningar som fått pengar från Sparbanksstiftelsen. Yippie.

Jag kan inte heller låta bli att kommentera en artikel från igår i SvD där det än en gång beskrivs att representanter från sverigedemokraterna inte riktigt förstår vad de gör eller hör. Den här gången kunde dessa inte skilja på allvar och skämt. Efter en tillställning på Färöarnas nationaldag där sd:arna var närvarande hyllade man ett tal i nationalismens anda. Det de inte förstod var att talet i själva verket var en stor drift med nationalismen. Om man nu inte förstår allt som sägs kanske man ska vara tyst i stället.

Som vanligt kan jag inte sluta skriva när jag kommer igång. Så det blir sen ankomst idag också. Den här veckan måste jag jobba mer än heltid. Nästa vecka är det både två kursdagar och en studieresa med integrationsgruppen till Munkedal för att höra hur man jobbat där för att få fler romer i arbete.

Inga kommentarer: