lördag 30 maj 2009

En kväll utomhus

Jag har flyttat ut datorn. Tack för att det finns trådlöst nätverk. Det är helt fantastiskt att kunna sitta ute och lyssna till alla ljuden. Den latinamerikanska orkestern som hörs från Hässle torg och fåglarna som kvittrar i skogen. Rönnbärsblommorna som lyser vita genom det fallande mörkret. Grannarna som har fest och verkar ha roligt. Det enda som stör är en och annan hård smäll från jag vet inte vad.

Det är helt fantastiskt att det fortfarande är så varmt kl 11 på kvällen. En liten filt om axlarna skadar visserligen inte.

Dagen har varit intensiv. Först två timmars kampanjande på Hässle torg. Sedan Stora torget i Borås. På båda torgen fanns också kulturskolan med musik. Borås stad har en fantastisk kulturskola. Bäckängtjejernas tolkning av den svenska melodifestivalvinnarlåten var kanon. Orkestrarna från olika åldersgrupper var fantastiska. Musik och dessutom solsken kombinerat med många människor. Vad kan vara en mer gynnsam miljö för att dela ut kampanjmaterial.

Att sedan dagens opinionsmätning var positiv för Folkpartiet liberalerna gjorde inte den egna motivationen mindre.(SvD)

Sedan kan jag ha visa synpunkter på att S-kvinnorna fick inta den största scenen och utan att bli motsagda fick framföra sin propaganda för sossarna. Lite kuppartat kan väl tyckas.

Till något annat. I morgon avgår jag som ambassadör för Hässleholmen och idag utsågs de nya men oavsett om jag är ambassadör eller inte kommer jag att fortsätta att jobba för människorna på Hässleholmen även i fortsättningen. Mycket bra saker händer på Hässleholmen och det är viktigt att det framförs.

Är nog dags att gå in. Börjar bli lite kyligt och grannarna har börjat sjunga. Inte speciellt vackert. Något jag ändå konstaterat är att tangenterna på datorn är självlysande. Även om jag inte alltid behöver se vad jag trycker på. Den skrivmaskinsutbildning jag en gång i forntiden fick var ändå nyttig, även om jag inte förstod det just då eller när jag skulle skriva sex sidor engelsk text med tre kopior på gamla tidens skrivmaskin.

Men det är nog ändå bäst att sova för att klara av morgondagens aktiviteter. Dock inget kampanjande.

Inga kommentarer: