söndag 31 augusti 2008

En helg går fort

En helg går fort. Och jag har varken hunnit blogga eller bara ta det lugnt. Igår gick hela dagen i ett enda huj. Ett litet kort besök på marknaden på Hässle torg och sedan lite partiarbete. Därefter kvartersfest med lekar och grillning.

Idag hade jag tänkt göra en hel del förberedelser inför den kommande veckan. Men då fick jag oväntat, men kärt, besök av barnbarnen med mamma. Jag har dock hunnit spela en timme tennis. Gick aningen segt. Och förbereda mig inför invigningen av projektet Kedjan på Hässleholmen i morgon. Projektets syfte är att fler människor ska få ett riktigt arbete. En jätteviktig fråga som jag ska skriva mer om en annan gång.

Annars är det en hel del på gång i veckan. I morgon kväll ett möte med tennisklubben. På tisdag kväll är det första mötet med integrationsgruppen. På onsdag är det första mötet i nätverket QVIM i Svenljunga.

Och så förberedelse till kurs jag ska hålla snart. Sysselsättningsproblem har jag definitivt inte.

Inga kommentarer: