måndag 27 december 2010

Hur illa får man sköta en installation?

Nu är det dags att ringa Telia igen. Idag har områdets TV kopplats om. Gamla antenner ska fungera. Och det gör den också på min lilla TV utan finesser. Men på den stora är det kört. Ingen signal. Väntar med spänning på om jag kan få något tips om vad jag ska göra.

Undrar om det är fler på området som ringer. Med tanke på den långa väntetiden. När jag ringde sist. När de stängt av telefonen för att koppla in bredbandstelefoni kom jag fram ganska snabbt.

Telefonen och bredbandet fungerar och digital-TV boxen. Men där finns inte alla kanaler som vi ska ha. Vilka vet jag inte riktigt heller.

Det värsta är att jag inte vet vem som är ansvarig för allt strul. Gamla ägarna, fastighetsförvaltarna, nya ägarna eller Telia. Jag vet att det inte är supporten så jag får låta bli att skylla honom eller henne om jag nu kommer fram. Jag ringde först en gång och fick beskedet att jag kopplats fram men så försvann det bara. Hade väntat i 20 minuter. Nu är väntan igen 20 minuter minst.

Något mer illa skött än denna installation har jag aldrig varit med om. Och jag tror grannarna är lika frustrerade och irriterade av bristen på information och olika problem som installationen orsakat av möbel- och garderobsflyttning.

Inga kommentarer: