tisdag 4 maj 2010

Inte kan tennis vara en hälsofara

Tennis har numera blivit olägenhet för människors hälsa. Eller rättare sagt oljudet från tennisspel. Det har inneburit att Motala tennisklubb inte tillåts ha utomhusspel på söndagar och efter kl 18 på kvällar. Helt otroligt. (SvD, DN)

Är de som spelar tennis i Motala mer högljudda än andra eller slår de bollen extra hårt? Eller är det extra känsliga grannar till tennisbanan?

Visst låter det lite när man spelar från bollen som slås fram och tillbaka och när jag och mina tenniskompisar sätter igång kan det vara rätt livat ibland. Men inte kan jag tänka mig att vi är en hälsofara.

Som numera f d ordförande i en tennisklubb förstår jag till fullo Motala tennisklubbs frustration. Det är ju just de tider de inte tillåts upplåta banorna till spel som är de tider som är aktuella och där klubben kan få in pengar. Stå på er Motala tennisklubb.

Inga kommentarer: