onsdag 1 juli 2009

Mer än halva veckan har passerat i Almedalen

Är trött efter en intressant dag som avslutades med politisk allsång. Med visor från vänster till höger. Pinsamt dock att ingen kan folkpartimarschen.

Innan dess har jag hunnit avverka några seminarier. Integrationsseminariet gav en del spännande nya tankar. Liksom lite information om vad som förmodligen kommer att stå i den proposition i höst som handlar om flyktingmottagning. Något som är viktigt att ta med sig till vår integrationsgrupp.

Dessutom lyssnade jag på ett seminarium om idrottens anslag. Något som ju i allra högsta grad berör mig som ordförande i en tennisklubb. På eftermiddagen lyssnade jag på ett seminarium om krigsbrott innan jag gick på mingel hos Almi och sedan lyssnade på Mona Sahlin. Hennes tal var sisådär. Dessutom tog Ssossarna betalt för kaffet. Det gjorde inte folkpartiet.

Nu måste jag verkligen gå till sängs. Tröttheten börjar ta ut sin rätt.

1 kommentar:

Lennart Andreasson ( V ) sa...

Finns det en folkpartimarsch? Det hade jag inte en aning om. Jag har bara hört en massa valser från Folkpartiet!