onsdag 7 januari 2009

Nya året börjar på riktigt

Nu börjar det nya året på allvar. Idag sätter Sverige igång igen efter alla helger. Ganska skönt att tillvaron blir mer normal. Fast förhoppningsvis, åtminstone för min del, lite lugnare än i slutet av hösten.

Det blir en spännande vår med val till Europaparlamentet. Kan hända att jag hamnar någonstans på folkpartiets lista (fast långt ner). I början på februari spikas listan och då vet jag.

Integrationsgruppens arbete för en bättre integration i Borås och minskad främlingsfientlighet fortsätter och kommer förhoppningsvis med konkreta förslag.

Ambassadörskapet för kvinnors företagande fortsätter liksom jobbet med det lokala nätverket QVIM. Jag hoppas också att fler sociala företag kan komma till stånd genom Coompanions försorg.

Ordförandeskapet i Sandareds tennisklubb tar också sin beskärda del av tiden. Även om jag hoppas att det blir betydligt mindre tid jag måste avsätta under det kommande året.

Jag måste också ge mig tid att skriva på bloggen. Det blev lite si och så med det i höstas.

Och så över alltihopa ligger måstet att jobba också för att få in pengar till mat och hyra. Plus en hel del annat. Tillvaron är i alla fall inte enahanda.

 

Inga kommentarer: