torsdag 15 januari 2009

Kaffet lyser upp mörkret - både ute och inne

Ännu mörkt ute. Men vi lär visst gå mot ljusare tider. Fast jag tror det knappast. Kaffet lättar upp tillvaron lite grann i alla fall. Och bidrar till att jag vaknar lite grann i alla fall även om det känns trött i ögonen. Och nu kommer det också en studie som säger att kaffedrickande motverkar och Alzheimer. (DN) Jag häller nog i mig de stipulerade 3-5 kopparna som behövs. Att magen inte alltid gillar det är en annan femma. Och nog sjutton glömmer jag saker och ting. Men det kanske har andra förklaringar. Min egen förmåga att ta på mig lite för mycket.

Missade partiledardebatten igår. Och hinner inte kommentera just nu. Mer än att jag håller med Jan Björklund(fp) att det är dags att börja diskutera EURO igen. (SvD) Kommer säkert att återkomma till detta ämne många gånger om under valrörelsen till Europaparlamentet.

Idag ska jag forsätta min lilla minikurs i Word med tennisfolket i Sandared. Och i kväll är det möte med Integrationsgruppen. Plus att jag måste försöka få in ett demoexempel i min bärbara så jag kan visa rödgröngula staplar i morgon. Problemet är att versionerna av programmen krockar. Men det löser sig säkert.
Dags att sätta fart.

Inga kommentarer: