lördag 20 december 2008

Julen närmar sig

Så är det då bara fem dagar kvar till jul. På den tiden borde jag nog hinna alla "mina" måsten. Obs att jag skriver "mina" måsten. Jag vill ha skinka och Jansson och för en gångs skull egengjorda köttbullar (på julen får Mamma Scan stryka på foten). Julgodis i form av egentillverkade smöriga rutor (supersöta) och Mozartkulor och så en fruktkaka med fikon och russin. En äkta julgran som jag klär med eftertanke och mormors gamla julgranskulor. Lagom mycket tomtar och julljus och juldukar. Har ärvt massor av juldukar. En julkrubba som jag också har med från mitt barndomshem och som jag utökat med änglar köpta i London och ängeljulkort jag fått. Ungefär så. Kanske någon gran- eller tallkvist också.

Om jag ska hinna är det nog bäst att sätta fart och fortsätta med städningen.

Inga kommentarer: