fredag 28 mars 2008

Arg som ett bi

Bäst att jag skriver direkt när jag är arg. Något måste göras åt trafiksituationen på Åsvägen som delar Hässleholmen i två delar. Nästan varje gång jag passerar busshållplatsen vid Fjärdingsskolan är det människor som går vid vägkanten och oftast ska hinna med en buss som står vid hållplatsen. Idag var det ett par killar som gick på vägen och som bara helt plötsligt såg ut som om de skulle kliva rakt ut framför min bil. Jag kör lite saktare där, särskilt när jag ser folk på vägen men idag fick jag tvärnita. Det är inte säkert att de hade gått ut rakt framför mig men det såg verkligen ut så.

De här killarna hade förmodligen inte gjort sig omaket att gå i tunneln under vägen även om den varit upplyst och lagad men ett staket mitt i gatan kanske hade gjort saken bättre. Jag och många med mig bara väntar på att en olycka ska hända. Jag är glad att det inte var jag idag.

Rondellerna som byggs kommer inte att lösa problemen utan jag tror det behövs en omfattande omplanering. Varför Åsvägen måste vara genomfartsgata är obegripligt för mig. Det kanske ska vara hastighetsbegränsning vid Fjärdingskolan med en liten påminnelseskylt som blinkar att nu kör du för fort.

Gatunämnden har lovat fixa tunnlarna. När kan man fråga sig? De läcker och det finns buskage kring dem. Dessutom dåligt upplysta. Detta är det minsta man kan begära att det görs skyndsamt.

Nu ska jag lugna ned mig med Let's Dance. Så ska det låta kan jag se senare på nätet.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.