torsdag 30 augusti 2007

Mötessäsongen inledd

Nu börjar så sakteliga det politiska livet komma igång efter sommaren.

Första kommundelsnämndsmötet ägde rum idag.

Lite från mötet.
Besluten blev i stort sett så som var föreslaget enligt handlingarna.

Bland annat bifölls motionen om att Borås skolor inte ska sälja godis med tillägg att det också ska gälla läsk. Slutgiltigt beslut fattar dock kommunfullmäktige.

Dessutom diskuterades vägen som går rakt genom Hässleholmen, Åsvägen, och som många tycker delar området. Det finns mörka tunnlar och bilarna kör alldeles för fort. En idé som kom upp var att sätta upp en sådan där skylt som börjar blinka rött och talar om att du kör för fort.

Att smalna av gatan är också helt ok men att skapa så kallade timglashållplatser för bussar där bilarna tvingas vänta bakom tror jag inte på.
Jag tror det skulle bli problem vid vissa tider när många kliver på bussen.
Få se vad det blir av det.

Innan kommundelsnämndsmötet hann jag med ett halvt möte i Bornet. Tyvärr blev det krock mellan två möten. Fick i alla fall se, och höra, hur man letar efter kabelfel och lite till.

Nästa möte blir nog folkpartiets landsmöte i Västerås. Jag är inte ombud men åker dit ändå för att bland annat försvara mina motioner. Den om hörselskador som folkhälsoproblem är redan bifallen av partistyrelsen. Och blir det förhoppningsvis också av landsmötet. Men jag har några andra.

Inga kommentarer: