onsdag 20 mars 2013

Fadderbarnsresan Ghana–Dag 10

Idag var det turisting. Besök i en nationalpark med djungel och vilda djur. Fast vi såg inte ett enda djur. Mer än ödlor. Men vi gick på hängbroar högt över marken. En spännande upplevelse. Kollade också en kakaoodling. Stegade rakt in i den från bussen. Osäker om den var Fairtrade. Lunchen intogs vid en damm med tama krokodiler. Kostade så där en 17 kr att klappa. Gjorde förstås. Vackra fåglar fanns också som jag lyckades fånga på bild.

Väl hemma på hotellet efter skumpande vägar med massor av potthål blev det bad i havet. Vågorna gick än högre än igår. Så det gällde att försöka stå stadigt. Annars blev det virveldans i vågorna. Härligt. När jag skriver detta sitter jag på restaurangen i väntan på de andra i gruppen. Med havet dånande utanför.

I morgon är det allvar igen. Iväg till nytt ställe och projektbesök. Bland annat besök på ett projekt med mikrolån.

Så här långt har vi sett mycket av Ghana. Även om en hel del har varit från bussfönstret. Jag tror att det är viktigt att få en helhetsbild av landet. Jag har ännu inte träffat mitt fadderbarn. Blir den sista dagen.

Inga kommentarer: