fredag 14 september 2012

Kretsloppis på Stora torget i Borås

Det var väl inte detta väder med blåst och regn som var planerat när kretsloppiset i Borås bokades in. Men nu har jag bokat bord. Kassarna med böcker står i hallen i väntan på ett litet uppehåll i regnandet. För att530231_10151097110579132_848746_n[2] bäras ut i bilen. Hoppas att många trotsar vädret och kommer och handlar på Stora Torget i Borås. Inte bara böcker av mig utan av alla andra också som hoppas bli av med sina prylar.

Den här loppisen kom lite som en skänk från himlen. Jag hade precis börjat fundera vad jag skulle göra med alla mina böcker. Bokhyllan var överfull. Välgörenhetsorganisationer är inte så benägna att ta emot böcker. Och jag kan inte med att slänga böcker. Böcker är en symbol för yttrandefrihet och det har funnits alltför många bokbål i världshistorien. Var söker man råd nu för tiden? Jo bland vännerna på Facebook.

Ett av råden var att själv boka bord på någon loppis och så skänka pengarna till någon organisation. Sådana loppisar är inte så vanliga i Borås. Men som sagt. Kollade in Kretsloppsveckan och så bara fanns det en loppis. Och pengarna tänker jag ge till Läkare utan gränser.

Nu dags att trotsa ovädret. Det finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder. Och fixa lite växelpengar. Hur jag nu gör det.

Inga kommentarer: