onsdag 26 september 2012

Intensivt Stockholmsbesök

Natten sänker sig över Stockholm. Oj vad mycket jag hunnit med sedan jag kom hit igår eftermiddag. Först ett snabbesök på Folkpartiets riksdagsgrupp. Kul att träffa gamla vänner. Sedan finsk kållåda hos en vän innan dags att sova. Hotellet är bra men Storkyrkans klocka behöver ju inte slå varje timme. Åtminstone inte på natten.

Vaknade till ett regnigt Stockholm. Lite problem med att ta mig till Skatteverket. För det var inte det vanliga stället. Och jag hade glömt adressen hemma. Fast jag har varit där förut så med lite magkänslanoch intuition kom jag ändå rätt. Något mindre blöt än förra gången jag var där. då gick jag i snöstorm genom hela stan.

Idag handlade det om grov organiserad brottslighet. Otroligt vilken kreativitet det finns hos en del. Tänk om denna kreativitet användes till något gott i stället.

Vi fick också vara medlyssnare till Skatteupplysningens personal. Intressant.

På eftermiddagen blev jag intervjuad av en kille som skriver avhandling om ensamkommande flyktingbarn. Mycket intressant samtal efter själva intervjun.

Innan kvällen avslutades med en gastkramande match på TV:n mellan Elfsborg och AIK var jag på möte med Liberala Företagare. Många intressanta diskussioner. Bland annat om hur man får ett bra lokalt företagsklimat där det offentliga inte konkurrerar ut småföretagare.

I morgon är det så dags för seminarier kring medborgardialog. Så nu dags att sova.

Inga kommentarer: