lördag 8 september 2012

Borås är en aktiv stad

IMG_1989Idag har det varit full rulle i Borås. Många aktiviteter på gång. Invigning av den “nyrenoverade” (säger man så om gator) Österlånggatan. Med allehanda aktiviteter. Mannekänguppvisning med vintagekläder fotopromenad , smakprov på den kommande föreställningen av My Fair Lady på Folkan i Borås, trolleri mm. Och Boråsarna kommer och tittar. Kanske inte man ur huse men många verkar tycka att det är kul att det händer saker i Borås och vill vara med.

Det var också öppet hus på brandstationen i Borås. Många gamla brandbilar visades och andra aktiviteter ägde rum. Bland annat att få använda brandsläckare och uppvisning hur man skär loss människor i bilar. Det sistnämnda fick vi förevisat på vårt senaste möte i direktionen för Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund. När jag var där vid ett-tiden hade det varit ca 900-100 besökare. Verkligen bra uppslutning.

Ångrar lite att jag inte deltog i fotomaraton. Man ska ta tio bilder med tio olika teman. Men jag kan inte vara med på allt.

Nu snart dags för körslaget på TV4. Och i morgon ett av mina hedersuppdrag. Gratulera en 100-åring. Sedan en intensiv vecka. Men inte mycket faktureringsbart. Måste nog spränga in lite sånt också. Men det återkommer jag till.

Glömde också lägga med bilden som mötte mig när jag landade på Landvetter igår på hemväg från Bryssel. Kommer därför här. Kände mig verkligen hemma. Ingen som ska hämta ut sitt bagage kan missa Borås. Men kanske dags att byta namnet på Landvetter till Landvetter Göteborg-Borås.

Inga kommentarer: