onsdag 7 mars 2012

Två dagar i företagaranda

Ute snöar och blåser det och jag tar det lite lugnt efter några intensiva dagar bland annat med att se på den sjungande trappuppgången. Blir riktigt sugen på att sjunga i kör.

Men när ska jag hinna det med den takt jag har just nu. Åtminstone senaste dagarna.

Igår var jag på seminarium om mötesindustrin. Många intressanta föredrag om hur möten och konferenser kan bidra till tillväxt. Inte bara genom att Trevliga möten med nya bekantskaper. Lite speciellt var det när vi boråsare i väntan på middagen pratade om att den nye vice generalsekreteraren Jan Eliasson skulle komma till Borås nästa vecka och personen i fråga dök upp i lokalen. Fick både bekräftat att han verkligen kommer till Borås och en bild.

Även denna dag har gått i företagandets tecken. Först företagarlunch på underbara Sinnenas hus där Andrea Jovell Swensson pratade om framtoning. Och hon talade om allt annat än vad vi har på oss. Även om också klädseln är viktig. Det handlade om hur vi tittar på varandra och hur vi står när vi talar. Avståndet mellan fötterna har betydelse.

Sedan var det dags för Ung Företagsamhetsmässan på Åhaga med uppdraget att tillsammans med Coompanionkollegor utse vinnaren i klassen Hållbart företagande. Med Coompanions ledord som ledstjärna, samverkan, samhällshänsyn och demokrati och delaktighet. Jag blir riktigt varm när jag kommer in på Åhaga och ser all kreativitet och entreprenörsanda som ryms därinne. Det bådar gott för framtiden.

I morgon ska jag själv ägna mig åt mitt företag och jobba. Och packa inför resan till Västerås och Folkpartiets riksmöte i dagarna tre.

Inga kommentarer: