torsdag 6 oktober 2011

Inspirerande och mindre inspirerande

Hemma efter en trevlig kväll tillsammans med en blandning av politiker och näringslivsfolk. Christer Björkman, Borås ambassadör, berättade om sitt liv med Melodifestivalen. Om hur han förvandlat en döendemelodifestival Schlagerfestival till en levande Melodifestival. Och han talade om att inget är omöjligt. På bilden en lego-variant av Melodifestivalscenen som mitt barnbarn såg den.

Igår hade jag förmånen att äta företagarlunch och få lyssna på Centiros VD som berättade om varför företaget blivit Sveriges bästa arbetsplats. Ett företag som ser personalen som människor. Mycket intressant föreläsning om ledarskap. Ett råd på vägen var att tänka stort men börja smått.

Verkligen inspirerande att få förmånen att två dagar i rad få lyssna till två intressanta föredrag. Lägg sedan till tisdagens besök på det sociala företaget som bedriver bed and breakfast rörelse. Le Mat. Skrev om det i mitt förra blogginlägg.

Mindre inspirerande är att lyssna på kristdemokrater som bildligt talat klöser ögonen ur varandra. Det är inte min sak att avgöra vem som ska vara partiledare i ett annat parti. Men det var ingen särskilt rolig debatt som ägde rum i Debatt ikväll.

Nu tänker jag i alla fall sova. I morgon blir det Excel-kurs och ljusvandring i Alingsås. Det sistnämnda om inte regnet öser ner förstås. På lördag ska jag testa benen i Regementsmarschen. Från Fristad till Borås. Har gått den två gånger tidigare.

Inga kommentarer: