lördag 8 oktober 2011

En mörk och kort och en lång och ljus vandring

Har hamnat framför datorn efter en 2-milamarsch mellan Fristad och Borås. En årligen återkommande tillställning till minne av flytten av I15 från Fristad till Borås 1914.

Två mil känns onekligen. Särskilt som jag inte tränat så där jättemycket. Kondisen är ok men benen är väl lite mörbultade. Blir  nog att sitta kvar här och skriva. Det finns onekligen en hel dIMG_1666el att skriva om. Men återkommer till det.

Här nöjer jag mig med lite bilder från gårdagens ljusvandring i Alingsås och från dagens vandring. Ljusvandringen var inte lika krävande som dagens men otroligt fin. Särskilt kyrkorna var otroligt stämningsfulla.

Lite speciellt blev det när en uggla satte sig högst upp på korset på den ena kyrkan. Många fina blomsterarrangemang Öresjö Regementsmarschenvar också utplacerade lite varstans.

Dagens vandring bjöd på omväxlande vägar. Både asfalt och vattenfyllda hålor i skogsterräng. Förvånansvärt mycket grönt fanns kvar på träden.

Vi var inte så många civilister men jag har gått tre gånger av fyra och soppan som avslutade det hela smakade bra. Dock inte ärtsoppa. 2014 blir det 100-årsjubileum. Få se om jag orkar delta varje år fram till dess.

Här lite bilder från gårdagens och dagens vandringar.

Inga kommentarer: