torsdag 3 mars 2011

Vid dagens slut

Det är alldeles för sent men jag måste nog ändå skriva några rader om dagen som varit.

Lite dåligt samvete förstås för att det inte har blivit så mycket jobbat som jag tänkt. Får väl ta igen det på söndag. Men annars har det varit en intensiv dag med många spännande möten och annat.

Att få vara med vid en lottning till Davis Cup är faktiskt lite stort. Fick också tillfälle att återknyta kontakten från gårdagens middag med några av tennishöjdarna. Tennis är ju ett av mina intressen och har varit det i 30 år. Genom tennisen fick jag mina första vänner när jag flyttade till Borås och tennistjejerna har alltid funnits där både vid skilsmässa och under riksdagsåren. Tennis är en sport som man kan utöva långt upp i åren. Alla kan delta på sin nivå. Hoppas nu att fler barn och ungdomar lockas till att börja med tennis eller att de som redan håller på med tennis vill utvecklas.

Efter en kort stund hemma efter lottningen var det dags att ge sig iväg och justera protokoll och sedan möte om framtiden med politiker och näringslivsfolk. Träffade bland annat en person som jag inte sett på 25 år. Plus en del andra som jag inte sett på ett tag, även om det inte gått 25 år mellan mötena.

Även efter mötet stötte jag på en god vän som jag inte sett på ett antal år. Dags nog att sova efter en innehållsrik dag. I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer: