söndag 13 mars 2011

Händer i världen och hemma

Mycket händer just nu både här hemma och i världen. Nyheterna från den fruktansvärda jordbävningen i Japan blandas med Melodifestival och vintersport. Själv blandar jag Excel-kalkyler och Accessdatabaser med jakt på lokaler och ny personal till Coompanion. Plus politik förstås. Snart är det ju omval till regionen.

Kontrasterna är stora. Samtidigt som jag sitter hemma framför TV:n och “facebookar” med vänner om de olika låtarna i Melodifestivalen, som om det vore världens mest viktiga fråga, dör tusentals människor på andra sidan jordklotet. Det blir något absurt över det hela. Men där kommer frågan som alltid ställs. Räddas fler människor för att jag avstår från att titta på Melodifestivalen. Nä. Om jag nu släpat mig upp från soffan och ringt på någon låt hade jag till och med kunnat göra en insats för världen genom att skänka pengar till Radiohjälpen. I så fall hade det nog blivit en röst på The Moniker.

Tillbaka till Japan. Bilderna som visas från Japan där bilar rullar runt i vattnet som leksaksbilar och husen knäcks som om de vore gjorda av tändstickor är så overkliga, så att oavsett hur många gånger som de visas så tror jag inte de är sanna.

Händelserna i Japan har också flyttat fokus från Khadaffis härjningar i Libyen. Förståeligt men beklagligt.

För att inte tala om att diskussionerna kring sossarnas förslag till ny partiledare nästan helt stannat.

Trots omvälvande nyheter ute i världen och i Sverige gåsnödropparr livet vidare här hemma. Nästa veckan blir en intensiv vecka med en rad möten, nomineringsmöte, årsmöte, vanligt styrelsemöte och möte med barnbarnen (hämta från fritids och dagis) Dessutom middag med alla mästare i Borås. Veckan avslutas med Folkpartiets riksmöte i Göteborg. Så fortsätter jakten på lokaler och personal plus lite annat konsultarbete.

Och min bild med vårens första snödroppar var med i BT.

Inga kommentarer: