måndag 5 juli 2010

Dag två i Almedalen

Andra dagen i Almedalen har börjat lite försiktigt. Frukost med dotter och svärson. Men nu är jag här i H12 Bloggplats och skriver några rader innan dagens aktiviteter. Närmast ett seminarium som jag just nu inte har bestämt rubriken på. 10.30 börjar det i alla fall. Antingen handlar det om de nya jobben eller ensamkommande flyktingbarn eller integration. Egentligen är väl de nya jobben viktigast. Utan fler jobb och därmed ökade skatteintäkter kan vi inte ge de ensamkommande flyktingbarnen ett bra mottagande eller lösa de problem som finns med att allt för många invandrare har svårt att komma ut på arbetsmarknaden. Så det får väl bli de nya jobben. Då behöver jag ju inte heller flytta på mig. Seminariet är här och anordnas av Almega.

Eftermiddagen kommer att ägnas åt Liberala Företagares eget seminarium om Ungdomar och jobben. Är eget företagande alternativ till anställning?

Gårdagskvällen avslutades också med kompisarna i Liberala Företagare i en trädgård med solnedången över Östersjön som bakgrund.
Kommentarer kring Reinfeldst tal då?

Jag tycker att han borde nämnt alliansen lite mer och vad som komma skall. Det är inte moderaterna som gjort allt. Han talade mycket vad som gjorts men inte vad han och alliansen har för planer. Han kunde åtminstone när han talade vad som gjorts inom skolområdet sagt att vi inom alliansen i stället för vi. (SvD, SvD, DN)

Läs kloka inlägg om Reinfeldst tal Rasmus Jonlund Per Altenberg

Inga kommentarer: