tisdag 17 november 2009

Bara lite kort om dagen

Det är mörkt ute men vad gör det. Det har jag inte tid att fundera över. Strax iväg till frukostmöte med Hässleringen. Den stadsdelsplan som jag var med att ta fram förra veckan ska diskuteras i ett större forum. Få se hur de förslag min grupp jobbade med tas emot. Det handlade om tillväxt på Hässleholmen genom Snilleblixtar, socialt företag och nyföretagarcentrumfilial.

Sedan fortsatt jobb med att avsluta projektet för kvinnors företagande. Tyvärr tar projektet slut sista november. Jag kan konstatera när jag gör mina sammanställningar att det är många kvinnor som fått både hjälp med att komma igång med sitt företagande och som fått stöttning för att driva sitt befintliga företag framåt. Jag har träffat många entreprenörer som brinner för det de håller på med. På något sätt hoppas jag projektet ska leva vidare.

Dagen avslutas med kvällsmöte i Mark med Coompanion. En intensiv dag som vanligt. Och bloggandet får stå tillbaka. Hoppas jag hinner med från landsmötet i Växjö.

Just nu får andra kommentarer som om varför Radio Sjuhärad lyfter fram en person som umgås med rasister och främlingsfientliga vänta. Eller att Berlusconi ska ställas inför rätta igen.

 

Inga kommentarer: