lördag 26 september 2009

En intensiv vecka

Eftersom veckorna bara rusar fram i ilfart hinner jag inte skriva varje dag på bloggen. Den här veckan har varit sanslös och när kvällen kommer så ramlar ögonen ihop. Ska inte jag i min ålder passa barnbarn och mata duvorna?

Men veckan har verkligen varit blandad. Började med färdigställande av databas och slutade med höstmarknad och manifestation för att uppmärksamma hiv och aids. Däremellan massor av spännande saker.

Jag har verkligen en förmån som i mitt jobb får träffa många entreprenörer som redan driver företag eller har en idé som de vill förverkliga genom att starta ett. I onsdags startade utbildningen för kvinnor som vill ta över företag. Många intressanta diskussioner om företagandets villkor blev det. Men sen kväll. På torsdagen skulle allt hända. Jag hann med tre aktiviteter, även om jag inte stannade hela tiden på två av dem, men missade åtminstone två. Ramadan-fest på Hässleholmen och kommundelsnämndsmöte.

Jag fick förmånen att dela ut pris till årets kooperativ i Sjuhärad i egenskap av ordförande i Coompanion i Sjuhärad. Det var Marknadsplats 7-härad som fick priset. Ett kooperativ som består av flera företag som drivs självständigt men som samverkar för att marknadsföra sig och erbjuda ett komplett paket för fisketurister. Roligt att få dela ut priset framför många turistmänniskor som samlats på Hofsnäs för att lyssna på Urban Laurin tala om mat och turism. Ett intressant föredrag för övrigt.

Om tilldragelsen kan läsas i Borås Tidning.

Torsdagskvällen ägnades åt frågesport om entreprenörskap mm. Mm bestod bland annat av att lyssna till entreprenöriella kvinnor som lyckats. En uppskattad tillställning men även denna kväll blev sen med bordsbärande så jag somnade ganska ovaggad när jag kom hem. Hade dessutom tidigare på dagen hunnit med ett möte på Hässleholmen om vad som görs åt ungdomssituationen med personal från integrationsdepartementet.

Så fredag. Politisk kampanj på höstmarknaden. Plus några vändor till Sandared och tennisklubben.

Idag har det varit manifestation för det röda bandet mot hiv och aids och lite kampanj på höstmarknaden.

Nu är det dags för vila. Har en massa måsten jag måste göra i morgon innan nästa vecka tar vid. Bland annat skriva motivering varför jag vill ställa upp i valet nästa år inför vårt provval.

Inga kommentarer: