tisdag 1 september 2009

En bra dag

Tänk vad härligt att kunna sitta ute klockan halv elva första september. Visserligen kommer det visst en och annan regndroppe men bäst att passa på att sitta ute snart är det höst.

Det har varit en bra dag. Tillsammans med Coompanion och Inicia ordnades en information om hur man startar hemtjänstföretag. Över 20 personer var intresserade och de flesta var kvinnor. Ahmed Hersi som driver ett hemtjänstföretag som kooperativ i Umeå berättade hur hans företag lagt upp arbetet. Det är jätteroligt att vara med på den mer lite genomförandedelen när jag varit med och fattat beslutet om att kundval ska införas i Borås.

Regndropparna blir fler och mopederna låter på avstånd. Men jag vägrar gå in. Är det sommarvärme så är det.

Idag sändes det program på Västnytt där vår integrationsgrupp var med. Vid vårt besök i Munkedal för att lyssna på hur de där jobbat för att få in fler romer på arbetsmarknaden. Här finns porgrammet. (SVT) Jag sade betydligt mer i intervjun än "ingenting är omöjligt" men det var väl ändå en bra sammanfattning. Tyvärr är det så att gruppen romer är den grupp som kanske finns längst ner i samhället. Då är det fantastiskt att man lyckats i Munkedal. Något att ta efter.

Dagen avslutades med föräldramöte i tennisklubben. Ett mycket bra möte.

Kanske dags att gå in snart men fortfarande kommer stundtals doften från grannens liljor över till mig så det är svårt. Datorn kan jag väl stänga ner kanske för nu börjar det regna mer och mer.


 

Inga kommentarer: