onsdag 1 oktober 2008

Kvinnors företagande

Igår ägnade jag hela dagen och kvällen åt att försöka bli klok på hur jag lägger in min databas på webbhotellet. Tyvärr lyckades jag inte men jag fick med mig en del kunskap på vägen och hoppas få svar på mina frågor från webbhotellet. Egentligen skulle jag gjort så mycket annat men ibland är det skönt att bara gå in i "databubblan" och glömma alla finanskriser både här och där. Ibland blir jag så trött på allt analyserande av kriser som uppstår. Jag tror att själva ältandet bidrar till att kriser förvärras. Fast självklart ska man ta den situation som är nu på allvar. Och det tror jag säkert regeringen gör. Fast oppositionen "rasar" (är arg alltså, tänk om det var den andra betydelsen av ordet som gällde) och säger att den inte gör det. (SvD)

Idag blir det en annan dag. Mer utåtriktad. Först informationsmöte om QVIM i Bollebygd. Förresten så finns QVIM:s hemsida på nätet även om inte allt är klart. Här. Att inspirera fler kvinnor att starta företag är ännu mer angeläget i dessa dagar när de stora arbetsplatserna varslar personal. Det kommer att krävas en omställning i arbetslivet. Jag tror att det är i de små företagen som de nya jobben kommer att finnas. Och som jag brukar säga. 50 % av Sveriges befolkning är kvinnor varför skulle inte 50% av Sveriges företagare vara kvinnor.

Mera kvinnors företagande i kväll. Då är det träff med alla ambassadörer för kvinnors företagande som kommer från Västra Götaland. Om alla kommer så är vi väl cirka 100 stycken.

På väg från det ena till det andra hinner jag träffa barnbarnen lite grann.

Men innan dess så måste jag göra en del av det jag inte gjorde igår. Så jag slutar för denna gång.

Inga kommentarer: