lördag 11 juni 2022

Lite kort om veckan som gått

 En del veckor kan vara bättre än andra. Den här tycker jag har varit det.

 Började med ett fint nationaldagsfirande. Både i Ramnaparken och i Stadsparken. Så fint att kommunfullmäktige fick en fana som ska finnas i den renoverade fullmäktigesalen tillsammans med en EU-fana, på tiden, och en Boråsfana. Kändes så fint att få bära ut fanan från Stadsparken. 

 Annat positivt. Bilen gick igenom besiktningen. Dessutom hade min Karl, som bilen heter, kört 44444 km. Ja, service och besiktning kostade en slant men vad gör väl det. Huvudsaken att den är säker att köra. För jag har nytta av min bil. Den var verkligen bra att ha under pandemin. 

 Jag hade heller inte kunnat klara pandemin utan att ha bra skor för att kunna gå hundratals mil, över 300 minst. Men även skor blir slitna och de är inte lika lätt att serva skor som är utslitna. Så idag fick det bli nya skor. Som förhoppningsvis kommer att åtminstone klara valrörelsens brevlådetramp. 

Men det som mest lättat oket på mina axlar är att nedläggningen av min Rotaryklubb där jag är president närmar sig slutet. Det har inte varit något roligt jobb att lägga ned en klubb som funnits i mer än 65 år.  Men pandemin slog hårt mot klubben och det var det enda rätta att lägga ned. Som tur är har många flyttat över till andra klubbar. Inklusive jag själv. Våra kvarvarande medel har gått till bra verksamheter, Kvinnojouren och Garissa.

Nu kan jag fokusera på valrörelse. Det är ju också något positivt som hänt i veckan. Liberalerna har passerat 4 % spärren i en opinionsmätning. Men det är valresultatet som gäller den 11 september. Så det är bara att kämpa på för ett mer liberalt samhälle där var och en har frihet att vara den hen är och där alla människor är behövda. Oavsett var du kommer ifrån eller hur gammal du är.

 

Inga kommentarer: